Barns berättande gav If-stipendium på 50 000 kronor

september 5, 2013 at 1:49 e m Lämna en kommentar

Säkerhetsnålen 2013Ifs stipendium Säkerhetsnålen delades ut idag. Ilona Awrohum på Berättarministeriet fick ta emot en check på 50 000 kronor.

Motiveringen till stipendiet är hennes och Berättar-ministeriets fantastiska verksamhet där de inspirerar barn och unga att utveckla sitt berättande. Så här säger Ilona själv om sitt arbete:

‒ Under min uppväxt uppmuntrade min mamma mig i mitt skrivande och jag vet att många ungdomar här inte får den möjligheten till hjälp hemifrån. Därför känns det naturligt för mig att ta ett samhällsansvar här i Södertälje. Jag vill ge alla en möjlighet att känna sig trygga i det skrivna ordet och därmed aktivt delta i samhället.

Stipendiet delades ut av jämställdhets- och biträdande utbildningsminister Maria Arnholm (bilden).

Läs mer om stipendiet Säkerhetsnålen i pressmeddelandet. Läs mer om Berättarministeriet.

Edit: Inslag i TV4 Nyhetsmorgon 6/9. Intervju i Radio Stockholm 10/9.

Entry filed under: Barn, Framtida utmaningar, Sociala frågor. Tags: , , , , .

Brittisk varning för importerade valpar Bra start för Brottscentralen

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Vi som bloggar

Mats Nordenskjöld
Samhällschef på If. Särskilt intresserad av klimatfrågor och återförsäkring.

Caroline Uliana
Ifs informationschef och stolt initiativtagare till ungdomsstipendiet Ifs Säkerhetsnål.

Daniel Claesson
Pressansvarig på If med en bakgrund inom politiken. Brinner för vardagstrygghet.

Senaste inläggen


