Premiär för Sanningslinjen

november 1, 2010 at 9:20 f m 2 kommentarer

Idag drar Sanningslinjen igång – Ifs nya och banbrytande reklamkampanj som låter kunder berätta direkt i telefon om hur de har upplevt vår skadehantering.

Sanningslinjen, som är del av marknadsföringskonceptet ”Skadehantering som den borde vara”, är precis vad det låter som. Personer som överväger att köpa försäkring hos If uppmanas att ringa redan existerande skadekunder och ställa frågor om hur det är att ha sina försäkringar hos oss.

Utomhusreklam och webbannonser
Namnen slumpas fram på en särskild sajt, Sanningslinjen.se, där också kontaktpersonernas mobilnummer finns. En handfull kunder kommer också med namn och nummer att synas i utomhusreklam i stora delar av landet. Parallellt sker även annonsering på webben.

– Sanningslinjen är en unik kampanj – något helt annat än vad vi eller någon konkurrent har gjort tidigare. Vi ger våra kunder möjlighet att fritt berätta om upplevelsen av If och låter dem vara en del av beviset för hela kampanjen ”Skadehantering som den borde vara”, säger Katarina Neiderstam på Ifs marknadsavdelning som är kampanjansvarig.

Många intresserade
Över 640 skadekunder har tackat ja till att medverka i Sanningslinjen. Deltagarna får ingen ersättning.

Annonser

Entry filed under: Tips & råd.

Norrlänningar kör dubbat Följ ditt barns utveckling i magen!

2 kommentarer Add your own

  • 1. Camilla Tilljander  |  november 10, 2010 kl. 11:25 f m

    Vi jobbar hårt för att förändra attityden mot människor med psykiska funktionsnedsättningar och ibland får man tydliga tecken på behovet då kunskapsnivån verkar vara synnerligen låg hos vissa företag. Jag blev mäkta upprörd och ledsen när jag såg er reklam ”Man får höra sanningen av dårar och barn”.

    Epitetet dårar är en gammal benämning för psykiskt sjuka. Dessutom synnerligen stigmatiserande och ordentligt kränkande.

    Det minsta ni kan göra nu är att engagera er i (H)järnkolls kampanj: http://www.hjarnkoll.se/

    Svara
    • 2. Caroline Uliana  |  november 10, 2010 kl. 12:37 e m

      Hej Camilla,
      det är ju ett gammalt talesätt som vi använt i kampanjen, och verkligen inte menat att kränka någon. Men jag kan hålla med dig om att det är en olycklig formulering. Jag ska vidarebefordra dina synpunkter och länken till Hjärnkoll till vår marknadsavdelning.
      Vänliga hälsningar,
      Caroline Uliana

      Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Vi som bloggar

Mats Nordenskjöld
Samhällschef på If. Särskilt intresserad av klimatfrågor och återförsäkring.

Caroline Uliana
Ifs informationschef och stolt initiativtagare till ungdomsstipendiet Ifs Säkerhetsnål.

Daniel Claesson
Pressansvarig på If med en bakgrund inom politiken. Brinner för vardagstrygghet.

Senaste inläggen


%d bloggare gillar detta: